Monday, September 28, 2009

Hari Raya Aidilfitri 2009

Hari Raya Aidilfitri 2009 jatuh pada Hari Ahad, 20 September 2009. Buat pertama kalinya semua orang berhari raya di Johor Bahru dan pertama kali aku lihat emak menangis di pagi raya sewaktu kami beramai2 bersalaman memohon ampun dan maaf selepas menunaikan solat Aidilfitri.

Menziarahi pusara abah juga tidak dilupakan dipagi raya. Selepas itu kami semua tak kemana2, cuma duduk dirumah menemani mak agar tidak bersedih lagi.

Icham pulak baru jer mendapat anak ketiga seminggu sebelum raya, iaitu anak perempuan.

Raya kedua along sekeluarga balik Rengit dan raya ketiga icham & emak pergi menghantar kakak ipar aku & anak2 balik terengganu untuk menghabiskan pantang disana.

Aku sebenarnya raya nie tak kemana2 sebab demam tonsil dan juga luka (ulser) bahagian dalam kerongkong menyebabkan aku susah untuk menelan makanan dan juga air. Hari raya ketiga barulah aku ok sikit.

Mengerjakan mainan yang aku belikan kat Toy R Us (RM300)


Akil kepenatan

No comments: