Tuesday, March 21, 2006

Rompakan Geng Palembang

Peristiwa bersejarah dalam hidup aku hari ini. Lebih kurang pukul 3 petang tadi Samat (Account Manager) company aku ajak teman dia pegi tunaikan cek RM42 Ribu untuk gaji budak2 technician sementara Bitara Logistic. Kitorang pegi Maybank UEP Subang Jaya (Taipan). Lepas samat cashkan cek tu, aku masukkan duit semua dalam beg galas aku.

Lebih kurang jam 3.15 pm. Aku ngan Samat keluar dari bank, kemudian terus mengala balik ke opis. Tiba2 tayar sebelah belakang kiri kete samat bocor. Kami parking di tepi jalan besar. Aku letakkan beg aku tu di bahagian kaki kerusi depan tempat aku duduk. Aku ngan Samat pun tukar ler tayar tu dengan tayar spare. Masa aku tengah nak buka tayar yang bocor tu, aku ada rasa tak sedap hati sikit. Aku jengah dalam kereta sambil berpikir selamat ker duit tu. Aaaarrghhh takperlah…sekejap jer. Aku sambung buka nat tayar. Lepas tu aku dengar pintu kete kena buka, bila aku jengah, ada mamat mana tah dah tarik beg aku tu melalui pintu sebelah pemandu dan lari dengan menaiki moto bersama dengan sekongkolnya. Samat cuba kejar tapi, moto tu dah pergi jauh. Aku tak dapat camkan no moto sebab ada sebuah kereta Kembara follow rapat dengan belakang moto tu lepas diorang lari. No plet kembara tu pun aku tak dapat nak camkan. Maklumlah, tergamam masa tu.

Aku ngan Samat lepas ganti tayar bocor tu terus pergi Balai Polis USJ 8 buat laporan dan ke Balai Polis SS17 Subang Jaya untuk jumpa pegawai penyiasat.

Lepas tu kitorang balik opis. Tension betul aku. Tapi tak leh nak tunjukkan. Kene simpan dalam hati. Kawan2 pun cuba membantu menceriakan aku. Tapi memek muka memang gembira…tapi hati siapalah yang tahu.

Aaarghhh…detik bersejarah….

No comments: